Centrele de Excelenta in Cardiologie si Radiologie Interventionala

Intreaba Medicul

Folositi formularul de mai jos pentru a adresa medicilor specialisti intrebarile dumneavoastra, iar in cel mai scurt timp posibil unul dintre specialistii nostri va va raspunde.

Introduceti o adresa de e-mail valida pentru a va confirma primirea raspunsului.

  • Didona:Buna ziua, Sotul meu are 39 ani si la un control de rutina a fost descoperit cu fibrilatie at
    05 ianuarie, 2013

    Didona:Buna ziua, Sotul meu are 39 ani si la un control de rutina a fost descoperit cu fibrilatie atriala catalogata ca persistenta(poate permanenta) avand in vedere ca nici dupa o luna si jumatate nu a iesit din aceasta stare, doar i s-a redus pulsul.Urmeaza tratament cu sintrom(in functie de INR) si metoprolol, dar nu stim ce se intampla de nu mai iese din fibrilatie. Sunt sanse sa ramana asa toata viata?Daca urmeaza medicatia prescrisa exista riscuri de agravare a starii sale de sanatate , avand in vedere ca e asimptomatic si totul se intampla pe un cord sanatos?

    Sfatul medicului:
    Ptr Didona: la aceasta varsta, pe cord sanatos, atitudinea corecta este sa astepti 3 saptamani dupa debutul fibrilatiei si apoi sa incerci conversia la ritmul normal al inimii cu soc electric(uneori se incearca la primul contact cu pacientul cu fibrilatie) . este o procedura simpla care se face dupa adm unui anestezic usor, cu internare de max 48 ore. Uneori este necesara efectuarea unei ecografii transesofagiene anterior. Toate acestea va pot parea complicate, dar sunt proeduri simple, de rutina. Mergeti si intrebati-va cardiologul despre aceasta optiune. Dr. Iancovici

  • Magda:Buna ziua! Tat?l meu are v
    05 ianuarie, 2013

    Magda:Buna ziua! Tat?l meu are v

    Sfatul medicului:
    Ptr Magda: cat timp ia sintromul trebuie sa efectuati INR. Sigur stiti asta. Arcoxia si mai ales cedaxul pot creste INR adica riscul de sangerare, de aceea trebuie sa efectuati INR-ul mai des de 1 luna cat timp asociaza aceste medicamente. Daca INR > 3,5 veti reduce doza de Sintrom ( cel mai bine sunati un dr.) astfel incat INR-ul sa scada la 2-3. Ulterior daca intrerupe aceste medicamente se revine la doza uzuala de Sintrom. Dr. Iancovici 0720276884

  • Popa:Buna ziua, mama mea in varsta de 65 ani, a fost operata pentru proteza valvulara pe 9.06.2011,d
    05 ianuarie, 2013

    Popa:Buna ziua, mama mea in varsta de 65 ani, a fost operata pentru proteza valvulara pe 9.06.2011,dupa care i-a fost administrat un tratament anticuagulant astfel : - la iesire din spital 23.06 2011 ( cu INR= 4.6, tratament recomandat Sintrom 1 zi = 2 mg., a-2a zi = 3 mg. la scurt timp (17 zile) au aparut complicatii cu dureri insuportabile de membre inferioare umflare si aparitii de hematoame uriase iar in data de 12 - 13.07.2011 s-a recomandat si efectuarea unei injectii clexane /zi de 0.4 ml. concomitent cu medicamentatia anterioara. efectuand doar 2 zile acest tratament dupa recomandarea specialistului s-a intrerupt tratamentul injectabil si s-a modificat schema astfel : 1 zi = 2 mg a-2-a zi = 3 mg Sintrom dupa care in urmatoarele 3 zile au aparut urinari cu sange. s-a intrerupt sintromul pe 17 si 18.07 inlocuindu-se cu clexane 0.4 ml. s-a refacut in data de 18.07 INR = 3.95, se continua tratamentul urmator din data de 19.07.2011 : 1si a 2-a zi= 2 mg a-3-a zi = 3 mg cu repetari , pe data de 28.07 rezultat INR = 5.21. va rog sa-mi spuneti pot micsora doza de Sintrom?

    Sfatul medicului:
    Ptr Dl Popa: puteti modifica Sintromul astfel incat INR sa fie intre 2,5-3 ( banuinesc ca vorba de proteza aortica); in general la proteze se indicaINR de 2,5- 3,5 dar daca mama sangereaza la INR mai mare de 3 ar fi bine sa fie intre 2-3 (nu mai mic de 2).cred ca puteti incerca cu 1/2 cp /zi (adica 2mg zilnic). Ii dati 3 zile si a patra zi repetati INR. atentie la medicamente asociate (antibiotice, antiinflamatoare) ele pot creste INR.

  • Buna ziua. am 43 de ani si ma confrunt cu urmatoarea problema: tromboflebita profunda picior stg. re
    05 ianuarie, 2013

    Buna ziua. am 43 de ani si ma confrunt cu urmatoarea problema: tromboflebita profunda picior stg. recent diagnosticat, tratat ambulator, in conditiile in care sunt sub tratament cu sintrom si detralex din 2009 iunie pt. acelasi diagnostic, dar pe picior drept. la ultima verificare 27.06., INR=1.61, dar medicul cardiolog a opinat reevaluarea INR dupa oprirea tratamentului cu AINS. schema de tratament sintrom: L/ Mi/ S = 1 cp iar M/ J/ V/ D = 3/4 cp. e ok sa continui doar acest tratament? ce altceva mai pot face? la ecco 06 iulie, rezultatele vizualizate: tromboza hipoecogena pe vena femurala comuna stg, vena femurala profunda stg (in 1/3 superioara), vena poplitee stg, vena tibiala posterioara stg. picorul este umplat de sus pana jos. mentionez ca analiza pt. tiroida a fost ok, dar conf. dr. cardiolog analizele proteina c si s, not ok (nu am la indemana buletinul de analize) multumesc anticipat

    Sfatul medicului:
    Ptr Monica: Din pacate acesta este tratamentul adecvat pentru afectiunea D-vs. Daca analizele la PCR nu au iesit bine, trebuie sa va evalueze un medic hematolog pentru afectiuni genetice cu analize specifice de coagulare.

  • ieri dimineata m-am trezit foarte obosita , de obicei ma trezesc 2-4 pe noapte sa verific copii, dec
    05 ianuarie, 2013

    ieri dimineata m-am trezit foarte obosita , de obicei ma trezesc 2-4 pe noapte sa verific copii, deci nu a fost ceva neobisnuit dar oboseala a fost foarte mare, am fost nevoita sa ma trezesc sa duc copii la scoala iam spus sotului ca nu ma simpt prea bine si mia zis sa iau o aspirina dar am luat una aseara am zis eu si cu asta am plecat sa duc pe fiul meu mai mare la colegi si pe drum incepuse sa ma doara la inima si in mina stinga mi-am dat seama ca nu e ceva de trecut cu vederea deoarece mai trecusem in urma cu 3 ani prin o asemenea situatie , incepusem sa tusesc si simpteam ca imi vina sa vomit de la rau si mi-am tras citiva pumni deasupra inimii pentru citeva minute am fost ok dar a inceput iarasi si atunci mi-am provocat eu tusa pentru citeva momente deoarece conduceam pe autobanda si nu puteam sa ies afara . intorcindu-ma inapoi incepuse durerile in mina iarasi si slabiciune de nu mai puteam sa tin mina pe volan . in sfirsit am ajuns in pace acasa iesind cu greu din masina sotu ma observat iam zis sa imi dea o aspirina dupa 30-40 min am fost ok si ne-am dus la magazin pe drum si sa facut rau iarasi (de data asta conducea sotu) si dintr-o data ma luat un somn si am inchis ochi dar sotu nu ma lasat a zis ca nu e bine sa dorm si am fost asa pentru citeva ore deci acum sint bine dar tot am ceva dureri in mina si slabiciuni . ce sugerati sa fac in asemenea situatie ?

    Sfatul medicului:
    tr doamna BETH: Este obligat sa ajungeti de urgenta la o unitate medicala !!!!! De unde sunteti?

  • Bunica mea are INR 1,56" in ce se masoara INR-ul asta? e prea mic?
    05 ianuarie, 2013

    Bunica mea are INR 1,56" in ce se masoara INR-ul asta? e prea mic?

    Sfatul medicului:
    Ptr doamna Alexandra: Daca bunica administreaza un tratament cu anticoagulant inseamna ca INR este prea mic. Va recomand sa te uiti pe articolul cu anticoagulante de pe site.

  • BUNA ZIUA.SUNT INGRIJORATA PT SOTUL MEU ,A SUPORTAT OPERATIA DE CVADRUPLU BY PASS,SI INEL LA VALVA M
    05 ianuarie, 2013

    BUNA ZIUA.SUNT INGRIJORATA PT SOTUL MEU ,A SUPORTAT OPERATIA DE CVADRUPLU BY PASS,SI INEL LA VALVA MITRALA.ACUM ARE INSUFICIENTA CARDIACA NYHA 4.ESTE FOARTE OBOSIT SI RESPIRA GREU MAI ALES SEARA SI NOAPTEA.I SA PROPUS UN TRANSPLANT .AS DORI SA AFLU SI PAREREA D-VOASTRA.VA MULTUMESC

    Sfatul medicului:
    Ptr doamna ELA: din pacate ar trrebuii sa stiu mai multe date despre boala sotului si diagnosticele din biletele de iesire din spita. Daca s-a recomandat transplant cardiac inseamna ca alta solutie probabil nu exista.

  • Buna ziua, am scris mai devreme pe vechiu site, nu vreau sa va retin
    05 ianuarie, 2013

    Buna ziua, am scris mai devreme pe vechiu site, nu vreau sa va retin

    Sfatul medicului:
    Ptr doamna Marcu Iuliana: Trebuie sa stiu diagnosticul cu care s-a externat din spital si de ce ii s-a recomandat tratamentul cu Sintrom.

  • Mama mea are varsta de 85 ani. Acum 2 saptamani a fost externata cu diagnosticul:AVC acut ischemic,
    05 ianuarie, 2013

    Mama mea are varsta de 85 ani. Acum 2 saptamani a fost externata cu diagnosticul:AVC acut ischemic, deteriorare cognitiva moderata, fibrilatie atriala cronica, BRD major, Hemipareza stanga remisa, ateromatoza carotidiana, lacunarism cerebral. Face tratament cu digoxin 1 cp /zi, sintrom 1/2 cp /zi si crestor 1 cp/zi. Astazi a facut inr si valoarea este de 4,25

    Sfatul medicului:
    Ptr GAbi, va sfatuiesc sa reduceti doza de Sintrom la 1/2 cp pe zi alternand cu 3/4.

  • mama are un stimulator din 2002 cum se procedeaza ca nu se simte bine
    05 ianuarie, 2013

    mama are un stimulator din 2002 cum se procedeaza ca nu se simte bine

    Sfatul medicului:
    Ptr Adriana: Trebuie un consult la medic cardiolog si care poate sa citeasca stimulatorul cu un calculator special. Pentru informatii 0720276884 Dr iancovici

X
Sună Mesaj